Спортивні компанії люблять Олімпійські ігри. Кожні чотири роки вони виходять на світову арену, щоб продемонструвати нові продукти, і якщо спортсмени, що носять їх, перемагають, вони заявляють про свою перемогу разом з ними. Це традиція, що йде корінням як мінімум в 1936 рік, коли 22-річний американець на ім'я Джессі Оуенс виграв чотири золоті медалі в взуття ручної роботи з оригінально розташованими шипами, подарованими йому Адольфом Дасслером, який пізніше заснував Adidas.

Nike і Олімпійські ігри

З тих пір інші взуттєві компанії стали залучати до себе увагу, коли спортсмени добиралися до медалей. На Олімпійських іграх цього року в Токіо жодна компанія не підготувала для цього таку сцену, як Nike.
Після всіх суперечок з приводу марафонських кросівок Vaporfly і Alphafly, які, на думку деяких, працюють настільки добре, що створюють механічне перевага, компанія представила ряд нових продуктів, які, за її словами, покращують продуктивність, включаючи наступну версію Alphafly. Чи достатньо їх, щоб заробити золото для спортсменів, які будуть їх носити, ще невідомо. Але вони демонструють провідну роль технологій та даних в створенні спортивного взуття сьогодні.
На липневих іграх бігуни з легкої атлетики Nike отримають дві нові кросівки. За словами Nike, вони використовують те, чого вона навчилася на своїх марафонських кросівках, для більш коротких і швидких гонок. Його гусеничний шип Air Zoom Victory матиме ту ж піну ZoomX, що і марафонську лінію, разом з пластиною з вуглецевого волокна, що, за словами Nike, являє собою легке взуття з найбільшою енергоефективністю з усіх створених шипів. У передній частині стопи знаходиться те, що Nike називає подушкою Zoom Air, оновлена ​​версія звичайних «повітряних» подушок Nike, але зі структурою в центрі, яка утримує її в уплощенной формі, що, за словами Nike, забезпечує кращу віддачу енергії. Верх - це матеріал, який Nike називає Atomknit, більш жорстка версія виїзного матеріалу Flyknit, який, за твердженням Nike, краще фіксує стопу.
Atomknit також присутній в іншому новому трековому шипі Nike, Air Zoom Viperfly, кросівках для спринтерів, в якому також використовується пластина з вуглецевого волокна і вставка Zoom Air в передній частині стопи.

Баскетбол і нові Zoom

Для баскетболу компанія представляє Air Zoom BB, у якого є дві капсули Air Zoom під подушечкою стопи. В області п'яти поверх пружною піни Nike React розташована тонка пластина. Nike каже, що баскетболісти пробігають в середньому від трьох до чотирьох миль за кожну гру, а взуття покликана допомогти їм залишатися бадьорими до кінця.

Право на участь в марафоні

Не в останню чергу це нова бігова взуття для елітних марафонців. Названий Air Zoom Alphafly Next%, він бере на озброєння Vaporfly, що підвищує продуктивність, і «посилює його на кілька градусів», - сказав Джон Хок, головний дизайнер Nike, на прес-презентації нових продуктів в Нью-Йорку 29 січня. Він містить ширшу пластину з вуглецевого волокна, дві стручки Air Zoom в передній частині стопи, верх з матеріалу Atomknit і ще більш товсту підошву з пеноматериала ZoomX.

Nike Air Zoom Alphafly Next%

Nike представила свою олімпійську взуття за два дні до того, як World Athletics, керівний орган легкої атлетики, випустила свої нові правила щодо взуття, яку бігуни можуть носити на змаганнях. Вони диктують, що взуття повинна бути комерційно доступною не менше чотирьох місяців, перш ніж її можна буде використовувати на змаганнях, вона може мати не більше однієї вбудованої пластини, а підошва не може бути товщі 40 міліметрів. Випуск Air Zoom Alphafly Next% запланований на лютий, як раз до чотиримісячного періоду до Олімпіади, у нього тільки одна пластина, і Nike заявляє, що висота підошви відповідає межі World Athletics, що робить її придатною. за заявою компанії.
World Athletics відреагувала на побоювання, що взуття Nike дає несправедливу перевагу. Взуття, яке носять сьогодні всі провідні спортсмени, оснащена пружними, стабілізуючими елементами, такими як жорсткі пластини і еластичний пінопласт, але деякі матеріали можуть працювати краще, ніж інші. ZoomX, наприклад, ця назва Nike для Pebax, піни, створеної хімічною компанією Arkema, яка, як виявила Runner's World, забезпечує набагато кращу віддачу енергії, ніж інші на ринку. Упакуйте в нього пластину з вуглецевого волокна, як це зробила Nike, і, схоже, це може мати помітний значення для бігуна на протязі марафону.

Ці продукти стають все більш технологічно просунутими, почасти тому, що їх конструктивні можливості теж розвиваються. Nike заявляє, що для створення своєї продукції для Олімпійських ігор 2020 року вона використовувала дані і ідеї, отримані в дослідницькій лабораторії Nike Sport Research Lab, яка використовує сканери та датчики для аналізу спортсменів в русі, надаючи дизайнерам складні цифрові моделі. «Останні 50 років завжди докладали зусилля, щоб поліпшити результати спортсменів», - сказав Хок в інтерв'ю. «Сьогоднішня різниця в тому, що у нас є неймовірно глибокий набір даних. Ми можемо вивчати на молекулярному рівні підключення спортсменів, зупиняти і вивчати дуже конкретні частки дюймів і прогалин, тому що, відверто кажучи, саме тут виграють або втрачають золоті медалі ».

Витоки вафельниць

Те, як такі компанії, як Nike і її конкуренти, створюють спортивне взуття, змінилося настільки, що попередні спроби здаються практично примітивними. Одна з основних легенд Nike пов'язана з співзасновником Біллом Бауерманн, тренером з легкої атлетики в Університеті Орегону і завзятим майстром по ремонту речей, який заливав рідкий уретан в вафельницу, щоб отримати чіпкий «вафельний протектор», який компанія використовувала для бігових кросівок. У своїх мемуарах Shoe Dog, інший співзасновник Nike, Філ Найт, який втік від Бауерман в Орегоні, описав, як його колишній тренер наповнював бетономішалку подрібненими шинами і різними хімікатами в пошуках ідеального гумового матеріалу для підошви кросівок.

Nike не гарантує лідерство в цій гонці технологічних озброєнь. Інші компанії, такі як Hoka One One і Saucony, також вбудовують пластини в свою пропульсивную піну, щоб дати своїм бігунам перевага. Пізніше в цьому місяці бігова компанія Brooks представить свого власного конкурента марафонської взуття Nike. Реальним перевагою Nike може бути те, що у неї більш глибокі кишені, ніж у її конкурентів.

Тому мета цих нових продуктів - не просто привернути увагу до Олімпійських ігор. Він хоче інтегрувати ці функції в інші товари, які він може продавати звичайним спортсменам. Цієї осені компанія випустить Air Zoom Tempo Next%, повсякденне тренувальне взуття, в якій використовуються перероблені версії функцій Air Zoom Alphafly Next%. Він буде мати повнорозмірну пластину з вуглецевого волокна, затиснуту в піну ZoomX, з подушками Air Zoom, розміщеними в передній частині стопи.

Чи призведе будь-яка з цих нововведень до продажу - питання відкрите. Лише невелика частина покупців купує взуття, розраховану на високі експлуатаційні характеристики. У США, наприклад, в минулому році у великих роздрібних торговців найбільш продаваною взуттям були такі моделі, як Nike Air Max 270 і Air Force 1 - кросівки для повсякденного використання частіше, ніж для занять спортом. Ціна теж має значення. Прийдешні кросівки для повсякденних тренувань Air Zoom Tempo Next% коштуватимуть 200 доларів. За даними дослідницької компанії NPD Group, у великих роздрібних мережах США середня ціна чоловічого взуття Nike в США становить близько 76 доларів. У магазинах і на веб-сайті Nike вона може бути вище, але для середнього споживача 200 доларів як і раніше занадто високі.

Але ці робочі характеристики також є маркетингом для просувають їх брендів. Це спосіб сказати: «Ми одягаємося як не можна краще, і якщо ви хочете бути на висоті, у нас є взуття для вас».