В наші дні термін «король кросівок» використовується дуже часто, але коли справа доходить до дизайнера Стівена Сміта, цей термін не може бути більш підходящим.

Сміт може похвалитися портфоліо однієї з найвпливовіших моделей взуття за останні тридцять п'ять років. Він створював божевільні речі задовго до того, як деякі з нас, снікерхедов, навіть народилися - справжній OG в своїй галузі. Як фанатику кросівок і колекціонеру, важливо розуміти історію деяких з наших улюблених силуетів. Ми всі знаємо і любимо Тінкера Хетфілда за ту роботу, яку він виконав для Nike і Jordan, але наскільки багато визнання отримує Стівен Сміт?

Він працював абсолютно на всіх. New Balance, Adidas, Reebok, Fila, Nike, Yeezy. Якщо ви подумаєте про всі бренди, які викликали фурор в індустрії кросівок, ви можете в значній мірі гарантувати, що Сміт працював там в якийсь момент своєї блискучої кар'єри.

У цій статті ми більш детально розглянемо злети, падіння і середини кар'єри Стівена Сміта і, сподіваюся, розповімо багатьом з нас, наскільки він важливий для культури кросівок, яку ми знаємо і любимо сьогодні.

З чого все почалося?

Кар'єра Сміта почалася в батьківській взуття New Balance ще в 1986 році. Коли Сміт починав в New Balance, їх увага була зосереджена на комфорті, а не на стилі, тому вони були взуттям для технічних хлопців, а не модників, і все це скоро змінилося. одного разу Сміт почав проектувати для NB.

Серед його творінь були моделі 574, 997 і 1500. Можливо, ці силуети не отримували тієї популярності, яку мають сьогодні, протягом досить довгого часу, але це не скасовує того факту, що їх створив Сміт.

Ці три дизайну з тих пір відтворити багато разів, а деякі спільні роботи зажадали сотні фунтів на ринку перепродажу. Ронні Фіг, засновник KITH, не приховував своєї любові до New Balance. Ми бачили багато колаборацій KITH x New Balance за ці роки.

Бренд моди і стилю життя Aime Leon Dore недавно представив свою інтерпретацію моделі 997. Мінімалістичні кросівки з яскравими акцентами, ідеально відображають індивідуальність бренду. Ця конкретна модель зараз вимагає близько 400 фунтів стерлінгів на вторинному ринку. Колись нечуваний, про New Balance тепер можна говорити на одному диханні з Adidas і Nike з тим галасом, яку вони створили.

Такі бутики кросівок, як END, Foot Patrol і Sneakernstuff, спробували свої сили в створенні ідеальної забарвлення NB1500. У будь-якого, хто цінує дизайн кросівок, завжди є слабкість до New Balance.

Будь ласка, не робіть помилки. Стівен Сміт - людина, яку ми повинні подякувати за недавній успіх New Balance в розробці цих моделей.

Чашка кави в Adidas

Сміт покинув New Balance після створення декількох знакових силуетів для Adidas в 1988 році. Він взяв на себе роль старшого дизайнера всього на один рік.

Незважаючи на те, що Сміт пропрацював там лише рік, йому все ж вдалося створити визначальну галузь модель Adidas Artillery. Як і його робота для New Balance, ці кросівки дійсно розсунули б кордону і відкрили двері для інших компаній, щоб виробляти аналогічні вироби. Звичайно, школа Jordan High була першою, але тільки після випуску Smith's Artillery люди стали серйозно ставитися до high-top (добре, Майкл Джордан, можливо, допоміг і в цій справі ...)

Інновації в кращому вигляді з Instapump

Сміт покинув Adidas всього через рік і перейшов в Reebok в якості директора з інноваційного дизайну. Нарешті, посаду, яка ідеально відповідала тому, чим займається Сміт. Інновації. Всі дизайни, які ми бачили у Стівена Сміта, змінили обличчя дизайну кросівок, яким ми його колись знали.

Незважаючи на успіх його силуетів New Balance сьогодні, колись вони вважалися просто батьківськими туфлями. Але робота, яку Сміт виконав в Reebok, не могла бути більш повною протилежністю цього.

Пропонуємо вам Reebok Instapump Fury. Як випливає з назви, взуття викликала лють, коли її випустили. Як і будь-який інший дизайн до свого часу, багато людей задавалися питанням, що Сміт робив з цим взуттям. Але фанати, які могли зрозуміти процес, зрозуміли, що кросівки можуть поліпшити їх стиль. Сміт черпав натхнення в аерокосмічній промисловості при створенні взуття. Наводилися слова Сміта, який сказав, що хотів, щоб все виглядало так, ніби «чиясь нога горить». Я думаю, ми всі можемо погодитися, дивлячись на Instapump Fury.

Сумнозвісний «масивний» дизайн був новаторським, коли в 1994 році були випущені кросівки OG. Як і той факт, що не було системи шнурків, замість цього був представлений революційний верх із застібкою-помпою. Сьогодні ми бачимо, як кілька компаній намагаються створити дизайн з автоматичною шнурівкою за допомогою технологій, але Сміт був першим, хто спробував зробити це, просто накачавши кросівки, щоб вони відповідали вашій нозі.

З тих пір технологія пампинга була переосмислена і відтворена багато разів, і до цього дня вони є одними з найбільш успішних кросівок Reeboks.

Представляємо інноваційну станцію FILA

Після того, що можна назвати колосальними вісьмома роками в Reebok, Сміт вирішив, що настав час для змін. Дотримуючись методу впровадження інновацій в зазнають труднощів лініях спортивного одягу, Сміт приєднався до FILA.

Зі своїми творіннями FILA Сміт пішов в дещо іншому напрямку, об'єднавши зусилля з суперзіркою НБА Грантом Хіллом для створення фірмового взуття. Сміт розробив нову систему амортизації 2A для FILA, щоб підтримувати стиль гри Hill's. Кросівки були розроблені для чудовою підтримки і швидкості під час гри.

Хілл провів 18 років успішних ігор в лізі, в той час як FILA домоглася багаторічного успіху з кросівками, розробленими Смітом. FILA недавно перевидала силует через його популярності. Кросівки Steven Smith x Grant Hill FILA навіть увійшли в сотню кращих кросівок НБА всіх часів. Чималий подвиг в галузі, де домінують бренди Nike і Jordan.

Взяти галочку штурмом

Після багатьох років на вершині, вводячи інновації для невеликих брендів і допомагаючи їм досягти успіху, Сміт, нарешті, передав свій вражаючий талант в Nike. В цей час він мріяв про створення одних з найбільш божевільних дизайнів. Nike Shox Monster була однією з найсміливіших моделей взуття на сьогоднішній день. Кросівки спочатку починалися як спринтерські шипи. Олімпієць Шон Кроуфорд використовував Nike Mosterfly на Олімпійських іграх і забрав додому золоту медаль. Успіх бігових шипів спонукав Nike попросити Сміта створити версію кросівок. Так народився Nike Shox Monster. Shox Master буде продано понад півтора мільйона пар по всьому світу.

Стівен Сміт зробив це знову. Nike продовжувала використовувати технологію Shox після відходу Сміта і навіть бачила, як британський MC Skepta створив пару Shox в рамках своєї співпраці з Nike.

Ми також повинні подякувати Сміта за чудові моделі Nike Air Streak Spectrum Plus і Nike Air Spiridon Cage 2. Обидва силуету недавно відродилися; Supreme взяв на себе Air Streak Spectrum ще в 2018 році. Однак популярність Air Spiridon Cage 2 в останні місяці значно зросла. Стассі створив силует в трьох колірних рішеннях; всі були масовими хітами.

Відступаючи від вершини

У Сміта було видатне правління в Nike, де він керував командою дизайнерів трохи більше десяти років. Він покинув так звану вищу лігу дизайну кросівок в 2009 році. Відійшовши від розробки кросівок для подібних Nike, Сміт став провідним консультантом по дизайну та інновацій в USD.

Ця роль в кінцевому підсумку повертає нас до Adidas. Однак на цей раз Сміт розроблятиме переносну спортивну електроніку. Проте, чотирьох років розробки спортивної електроніки, здавалося, вистачило на те, щоб OG з батьківської взуття, врешті-решт, він вирішив взяти на себе роль директора з інновацій в американської взуттєвої компанії Keen в 2014 році. Keen була заснована в Портленді, штат Орегон, в 2003 році, і їй потрібно було активізувати їх продукт, щоб вижити в взуттєвої промисловості. Сміт був би ідеальним кандидатом на посаду директора з інновацій бренду.

Схоже, правління Смитов як короля дизайну кросівок підійшло до кінця. Після створення обох самих божевільних, але найбільш знакових дизайнів для всіх відомих брендів спортивного одягу, які приходять на розум, здавалося, що все скінчено.

Так було до тих пір, поки Каньє Уест не підписав контракт з Adidas з Nike і не згадав, ким був дизайнер його улюблених кросівок в дитинстві.

Adidas x YZY x Smith

Коли Каньє Уест покинув Nike і перейшов в Adidas, він зрозумів, що хоче творчої свободи. Ця ідеологія знаходила відгук у Сміта, який заявляв, що політика компанії багато разів заважала йому протягом його творчого процесу. Сміт почав з Уеста в 2016 році і з тих пір працює там. Він порівняв свою роботу з Е як спецназ, якому потрібно виконати місії. Незважаючи на вражаюче резюме, яке накопичив Сміт, він вважає свого часу роботи з Вестом «самим епічним» часом в своєму житті.

Винахід Yeezy Boost 700 Wave Runner змусило Сміта очолити дизайн кросівок. Кросівки виглядають майже як повернення до славних років дизайнерської кар'єри Сміта в New Balance. Хоча на сучасний лад. Нове покоління відповідає на повальне захоплення «батьківській взуттям», яке охопило всю індустрію.

Незважаючи на те, що Yeezy 451 ще не був офіційно випущений, можливо, це самий сміливий дизайн Сміта, однак він йде в зовсім іншому напрямку, ніж ті туфлі для батька, які він раніше винайшов. Модель 451 - це ще одне перо для найбільш кваліфікованих творчих працівників.

Цей силует дійсно уособлює те, що мали на увазі Каньє Уест і Стівен Сміт, коли говорили, що хочуть свободи творчості. Я не бачу іншої марки кросівок, що дозволяє їм робити те, що вони зараз роблять в Adidas.

От і все.

Стівен Сміт не випадково все перетворив на золото. Можливо, деякі з його планів, які розширюють межі, були засуджені, коли вони вперше впали. Але якщо останні кілька років довели, що ці творіння витримали випробування часом.

Багато творіння Сміта були занадто гарні для того часу, коли він їх випустив. Ось чому такі гіганти вуличної моди, як Stussy і Supreme, до сих пір адаптують продукцію Smith і повторно випускають її. Ось чому моделі New Balance 997 і 1500 до сих пір залишаються одними з їх бестселерів.

Ми всі знали, що Каньє Уест може просувати продукт. Але чи дійсно ми думаємо, що колекції Yeezy були б такими ж сміливими без допомоги екстраординарного інноваційного Стівена Сміта?